svart och svår sjutton år (sista tiden, sista gången)

Spendderade hela kvällen i stallet med lille Glenn. Helt klart en av mina nutida favoriter att rida på i stallet. Han är alltid lite utav en utmaning liksom. Precis vad som behövs för att bli bättre och jag tycker om utmaningar.

Annars så är jag lite besviken på mänskligheten. Eller kanske inte mänskligheten men vissa människor som är otroligt bra på det där med manipulation. Och jag fastnade men insåg nu hur fel jag hade. Glad över alla felsteg som togs av denna människa som fick mig att inse det. Finns dock en eller två personer som jag så gärna vill ska inse detta. Men jag tänker varken linda in skitsnack i fina ord eller säga det rakt ut. Jag tror faktiskt att det måste man få lära sig själv i vissa fall. Även om jag blir arg som ett åskmoln näe det handlar om det här så tror jag att det är bättre om vissa får inse det själva istället. Människor måste lära sig av sina egna misstag. För annars har de aldrig lärt sig liksom. 

Och om ungefär en och en halv timme fyller jag vuxen. Någon gång runt halv ett kvart i ett så är det 18 spenderade liv här i detta iskalla ikea land.
Jag kommer kunnda handla svagsprit och ciggaretter, gå på krogen, ta körkort, gifta mig, byta namn, och rösta i val. Inget av dett spelar så stor roll för mig faktiskt, ska däremot bli skönt att kunna sjukanmäla sig själv och skriva på pappren utan målsmans underskrift. Men detta innebär en kväll till den efterlängtade placet ace där de spelar bra musik. Broder Daniel och Håkan och allt annat som ingår i samma musikspår. Enda utgånsstället jag riktigt ser fram emot.
Nu ska jag fortsätta med mina sista timmar som sjuttonåring och lite ta farväl av hela min barndom. Och nu förstorar jag upp allt med att fylla vuxen för det är egentligen inget jag lagt så mycket vikt på mer än att det kan vara kul att hänga med alla andra när de drar ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En flicka på snart 18 år i d enna värld. Lever mitt liv i kampen på att ta mig ifrån min självskada och depression. Och på vägen lära känna mig själv.