let's grow old together, and die on the same time, you said

Jag vill räcka till men jag lyckas nog aldrig med det riktigt.
Liksom hur räcker man till när man inte ens vet om man får räcka till. Luddig mening men med klar betydelse.
Vet inte riktigt hur min kväll kommer sluta.
Sitter och knåpar ihop lite kvälls poesi kan man väl kalla det. Slutar med att jag trycker ner "backspace" tills det är borta och så börjar jag om igen. Aldrig riktigt bra, aldrig riktigt nöjd. Och lådan bakom mig finns i mina tankar hela tiden nu. Måste gå ut, ska vandra omkring på söder nu, ta en promenad från Mariatorget till Hornstull och tillbaks kanske. Min favorit sträcka på röda linjen. Underbart promenad stråk också, passar idag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En flicka på snart 18 år i d enna värld. Lever mitt liv i kampen på att ta mig ifrån min självskada och depression. Och på vägen lära känna mig själv.